Rygproblemer

Hos FysioDanmark Brønderslev Fysioterapi vil et typisk forløb med lændesmerter være centreret omkring øvelser. Har du et akut lændehold, eller har du et længerevarende forløb med kroniske eller tilbagevendende rygsmerter, vil behandlingen typisk indeholde øvelser med bevægelse- og/eller træningsøvelser. Derudover kan der være behov for at supplere med manuel behandling i form af mobilisering, korrektion eller manipulation. Det enkelte forløb tilpasses den enkeltes problemer, forudsætning og mål. Vores fysioterapeuter der arbejder med lændesmerter og rygsmerter, har typisk en baggrund i Muskuloskeletal Fysioterapi og/eller Mckenzie konceptet. Et forløb vil indeholde følgende punkter:

• Grundig historie og undersøgelse.
  • øvelser ud fra undersøgelsesfund.
  • Opfølgning med løbende tilretning af øvelser.
  • Evt. suppleret med manuel behandling som mobilisering og manipulation.
  • Afslutning med evt. overgang til forebyggende holdtræning.

Relevante supplerende behandlingstiltag:

Der kan i nogle tilfælde være behov for at nedsætte belastningen på ryggen med en holdningskorrigerende tape og skal der en mere permanent aflastning til kan det være relevant med et lændebælte. Dette er typisk ikke dækket af forsikringsforløb og er en sundhedsydelse uden tilskud, se prisen her. Er der tale om et lændebælte vil prisen afhænge af hvilken type der er relevant for netop dig. Du kan gå ind og se hvilke leverandører vi har her.

Primær ansvarlige terapeut:

Claus Asmussen Hou